הכירו את PRP - הטיפול החדשני לעידוד צמיחת השיער

PRP (פלזמה עשירה בטסיות) הוא טיפול רפואי לעצירת נשירת שיער ולעידוד צמיחת השיער, וממש לאחרונה הוא הגיע אלינו לקליניקה. אז אם אתם מחפשים פתרון אפקטיבי לנשירת שיער, לשיער דליל ולשיער שנפגע מחומרים כימיים שונים - הטיפול הזה הוא בשבילכם.

על הטיפול

על פי מחקרים שפורסמו בשנים האחרונות, הוכח שטיפול PRP עוזר לחדש את צמיחת זקיקי השיער בקרקפת של נשים וגברים כאחד.
PRP הוא למעשה סדרה של בין 3 ל-4 טיפולים, שכל אחד מהם מורכב משלושה שלבים:

שלב 1

דמם של המטופל או המטופלת נלקח, ממש כמו בבדיקת דם, מוכנס למבחנה ועובר למכונת צנטריפוגה, שמסתובבת במהירות גבוהה וכך מפרידה בין נוזלי הדם השונים.

שלב 2

אחרי כעשר דקות בצנטריפוגה, הדם נפרד לשלוש שכבות:

• פלזמה עם מעט טסיות
  • פלזמה עשירה בטסיות, בחלבונים ובגורמי צמיחה
  • תאי דם אדומים

שלב 3

נוזל הפלזמה העשיר בגורמי צמיחה ובטסיות - שהן תאי הדם האחראים על ייצור גורמי הצמיחה בגוף - מוזרק ישירות לקרקפת באזורים שבהם השיער דליל או פגום.

ההזרקות נעשות בעזרת אקדח הזרקה מיוחד, שמפזר את הפלזמה בצורה אחידה באזור הטיפול ובדיוק בעומק הרצוי (8 מ״מ). ההזרקה עם האקדח המיוחד גם מפחיתה במידה דרמטית את רמת הכאב לעומת הזרקה ידנית.
איך כל זה עוזר להצמיח שיער

בדם, תפקידן של הטסיות הוא להניע את תהליכי הריפוי של רקמות פגועות בגוף. כשמזריקים את הפלזמה העשירה בטסיות לקרקפת, הטסיות עושות את תפקידן, מפרישות חלבונים שמעוררים את התחדשות התאים בקרקפת ומניעות תהליך לריפוי זקיקי השיער הפגומים.

ריכוז הטסיות בנוזל הפלזמה המוזרק גבוה פי 3 עד 7 מהריכוז הרגיל שלהן בדם, והנפח הגבוה של גורמי הגדילה שבטסיות נותן זריקת מרץ ומחיה מחדש את הזקיקים שהתנוונו. כשזקיקי השיער מתעוררים לחיים, הם מצמיחים שיער חדש.
בנוסף, הזרקות PRP גם מגבירות את זרימת הדם לשורשי השיער. כך, הן לא רק מפעילות מנגנון טבעי של ריפוי הרקמות שניזוקו ומעודדות צמיחה טבעית של השיער, אלא גם מגדילות את עובי השערות והופכות אותן לבריאות יותר.

באילו מצבים אפשר לטפל עם PRP

הטיפול מתאים לשיער דליל, למצבים של נשירת שיער ולהתקרחות בשלביה המוקדמים.

חשוב להבין שאם כבר התפתחה קרחת, המשמעות היא שכבר אין זקיקי שיער באזור ולכן PRP לא יוכל לעזור. PRP לא מתאים גם במקרים שבהם נשירת השיער נגרמת ממצבים הפיכים, כלומר במקרים שבהם אפשר לטפל בסיבת הנשירה.

אולי יעניין אותך גם:

=