הטרנדים שצפויים לשנות את תחום הטיפולים האסתטיים ב-2024

חברת המחקר הבריטית מינטל פרסמה דוח מרתק ובו היא מצביעה על שלושה טרנדים כלל עולמיים שיעצבו את ענף היופי והאסתטיקה בחודשים הקרובים. 

על פי מינטל, חשיבותה של האיכות בתחום היופי והאסתטיקה תגדל, תינתן עדיפות גבוהה יותר לטיפוח משולב של נפש ועור, ותתרחב החדירה של הבינה המלאכותית והטכנולוגיה. 

בואו נצלול פנימה ונחקור את העתיד האסתטי האפשרי שצפוי לנו השנה. 

1. בריאות הוליסטית

זה לא חדש שהנשים והגברים של היום רוצים להרגיש טוב לא רק בגוף אלא גם בנפש, אבל הפרק החדש בסיפור הזה הוא יופי גוף-נפש: התפיסה שההרגשה הטובה והמראה הפיזי קשורים זו בזה בקשר הדוק. מסיבה זו, מינטל צופה שתחומים רפואיים כמו פסיכודרמטולוגיה (חקר הקשר בין המצב הפסיכולוגי לבין בריאות העור) ונוירו-קוסמטיקה (תחום שמתמקד בקשר בין הנפש לעור) יהפכו יותר פופולריים ברחבי העולם.

למרות שהתחום האסתטי מספק פתרונות, נשים וגברים רבים מחפשים יותר מאשר פתרון חיצוני - הם רוצים לבסס אורח חיים שמתחזק את התוצאות של ההליכים האסתטיים שהם עוברים. לכן, מינטל מעריכה שיותר קליניקות יתחילו להציע מעטפת טיפולים רחבה יותר, כמו טיפולי הפנים הפָּרָה־רְפוּאִיים שמציעים אצלנו בקליניקה לתמיכה בהחלמה מניתוח הרמת פנים ולשימור התוצאות שלו לתקופה ארוכה יותר.

״הקשר בין הגוף לנפש הוא קריטי ולכן התחום יאמץ גישה יותר מקיפה ליופי, שתשפר את המראה החיצוני ואת הבריאות הנפשית והרגשית״, אמרה שרה ג׳ינדל, מנהלת מחקר בכירה בתחום היופי במינטל. ״ניתוח מתקדם של דאטה, בדיקות די.אן.איי ואלגוריתמים שונים יאפשרו התאמה אישית של ההמלצות המקצועיות והטיפולים עצמם, לא רק לפי הצרכים הפיזיים אלא גם בהתאם לצרכים הנפשיים של המטופלות והמטופלים״. 

2. יופי של טכנולוגיה

על פי מינטל, ענף היופי והאסתטיקה יעשה שימוש גובר בבינה מלאכותית, בעיקר בתחום של מתן המלצות מותאמות אישית והיכולת להתרשם מהתוצאות הסופיות עוד לפני הטיפול. חברת המחקר מוסיפה שהבינה המלאכותית תחולל מהפכה בענף על ידי כך שהיא תהפוך אותו ליותר מותאם אישית, אפקטיבי ומועיל.

״על ידי ניתוח נתונים, למידה של דפוסים והפקת תובנות, הבינה המלאכותית פותרת סוגיות אתיות ומאיצה את הפיתוח של מוצרים חדשים״, הסבירה ג׳ינדל. בעתיד הקרוב, אנחנו צופים שהבינה המלאכותית תאפשר טיפולים מותאמים אישית שמבוססים על העדפות אישיות, גנטיקה, סביבת חיים ואורח חיים, והיא גם תעזור לדייק את התהליך של ניתוח מצב העור, ולתת המלצות אישיות יותר״.

ואכן, גם הטרנד של בחינה מדעית של מצב העור בעזרת כלים טכנולוגיים מתקדמים צפוי לחולל שינוי של ממש בתחום האסתטי ב-2024, ובזכותו יתאפשרו דיוק והתאמה אישית משופרים. הטכנולוגיות המתקדמות צוללות לשכבות העמוקות של העור ושם הן מודדות פרמטרים שונים, כולל עובי האפידרמיס והדרמיס, רמות לחות בעור, פיגמנטציה, צפיפות הקולגן ועוד. באופן טבעי, הסיבה העיקרית לכך שההערכה הטכנולוגית של מצב העור הופכת פופולרית יותר היא שבזכותה אפשר לתת המלצות וטיפולים מדויקים ואישיים יותר. 

3. פשטות מתוחכמת

נשים וגברים יתחילו להעדיף אפקטיביות ופונקציונליות על פני אריזות יוקרתיות וקמפיינים שיווקיים נוצצים. 

״היום, אנשים מחפשים שקיפות. הם נוטים יותר לחפש את הצידוק למחירים גבוהים וכשהם בוחרים בקליניקה או ברופא.ה, הם מתבססים על תוצאות מוחשיות ולא על גורמים מלאכותיים ושיווקיים. מחקרים ותוצאות מוכחות הם ההיבטים שיבססו אמון ומהימנות ב-2024״, אמרה ג׳ינדל.