נקודת חן שפירה או ממאירה? עכשיו אפשר לקבל ייעוץ רפואי ראשוני, מרחוק

בכל קיץ חוזרים ומזכירים לנו שוב ושוב את החשיבות של קרם הגנה ואת הגורמים השונים לסרטן העור, ולא בכדי. השמירה על העור בעונת הקיץ היא קריטית לבריאותנו, בייחוד מפני שנזקי עור שונים, וביניהם חשיפה מוגברת לקרינת השמש, נצרבים בקוד הגנטי ועלולים להופיע כנגעים שונים גם שנים לאחר החשיפה. זאת הסיבה שנמשים, שומות, נקודות חן, נימי דם בולטים, כתמי פיגמנטציה ונגעים אחרים מופיעים על עורנו בהדרגה, ככל שחולפות השנים. 

בהגדרתה, נקודת חן, או שומה, היא נגע עורי שיש לו גבולות ברורים וצבעו נע בין ורוד, חום ושחור. כל נקודות החן הן גידולים שפירים שבהן הצטבר פיגמנט המלנין, שריכוזו קובע את צבע נקודת החן. כאמור, נגעים שפירים אלה יכולים להשתנות לאורך השנים ונגעים חדשים יכולים להופיע בכל רגע נתון. מאחר שאבחון מוקדם של סרטן יכול להציל חיים, חשוב מאוד לערוך מעקב עצמי אחרי שינויים אלה בעור כך שתוכלו להיות מודעים ולדעת מתי כדאי לפנות להתייעצות רפואית. אבל, גם אם לא ניהלתם מעקב עד כה ויש לכם התלבטות כלשהי לגבי נקודת חן או נגע כלשהו בעור, עדיף ללכת על בטוח ולהתייעץ עם רופא. 

את הבדיקה העצמית של נקודות החן אנחנו ממליצים לערוך פעם בחודש, כאשר באופן טבעי, הזמן הנוח ביותר לכך הוא מיד לאחר המקלחת. ואיך תדעו מה לבדוק ואחרי מה לעקוב? הנה כמה טיפים למעקב עצמי אחרי נקודות חן.

גדלים 

אם נקודת חן הופכת א-סימטרית, גבולותיה הופכים לא ברורים או אם הגבול בינה ובין העור הרגיל שמקיף אותה הוא לא סדיר, פנו לייעוץ. בנוסף, אם קוטר נקודת החן גדול משישה מילימטרים, מומלץ להתייעץ עם רופא. 

צבעים

התייעצו עם רופא גם אם צבעה של נקודת החן משתנה ובייחוד אם נראה שצבעה לא אחיד ומכיל יותר מגוון אחד של חום, שחור, אדום, לבן או כחול. 

שימו לב למספר

ספרו את נקודות החן שלכם ותעדו את מספרן. אם תגלו שמספר זה גדל ונוספו לכם נקודות חן חדשות, התייעצו עם רופא. 

האם אתם מרגישים אותן?

התייעצו עם רופא במקרה שנקודת החן מגרדת, מציקה או מדממת מעצמה, בלי שפגעתם בה או גרדתם אותה.

חייכו למצלמה

מאחר שאלה הם ימי קורונה אנחנו מתאימים את עצמנו לתקופה ומאפשרים לכם לקבל ייעוץ ראשוני על ידי שליחת תמונה של נקודות חן או נגעים עוריים. יש לכם נקודת חן שמדאיגה אתכם? רוצים לקבל חוות דעת כדי שתוכלו להתחיל את העונה החמה בראש שקט? עכשיו תוכלו לקבל ייעוץ רפואי ראשוני, מרחוק. פשוט צלמו את הנקודה או הנקודות שאותן תרצו לבדוק, שלחו לנו את התמונות ואנחנו נודיע לכם אם יש צורך להגיע להתייעצות פנים אל פנים או אם אין שום מקום לדאגה. 

תמונות אפשר לשלוח לטלפון: 052-8445522

הערה חשובה: הייעוץ על סמך תמונה לא בא במקום בדיקה רפואית או בדיקה דרמטולוגית, שמתבצעות בקליניקה.