תמונה להמחשה בלבד, איך הפך הגיל למוצר מבוקש בעולם היופי

איך הפך הגיל למוצר מבוקש בעולם היופי

מאת: פרופ' אייל וינקלר, מומחה לכירורגיה פלסטית

לפני כשבוע נפגשתי עם חברים לארוחת ערב משותפת. בשלב כלשהו של הערב, החלה השיחה לעסוק באידיאל היופי. חברותי טענו והתאוננו שמאז ומתמיד מתעלם האידיאל מהגילאים המבוגרים ומעלה על נס את המראה הצעיר. כך, לטענתן, מתעלמת תעשיית היופי מיותר ממחצית מהאוכלוסייה שאיננה מקבלת ייצוג על מסלולי האופנה או בפרסומות.

בהיותי מעורב מאוד בכל המתרחש בתחום היופי, שמחתי לעדכן את חברותי הדואגות שבשנה-שנתיים האחרונות נכנסה תעשיית היופי בכלל, והאופנה בפרט, לתקופה של שינוי מהותי: במקום לנסות להאט את תהליך ההזדקנות, החלה תעשיית היופי לחגוג אותו והביאה שינוי מיוחל לתחום השמור לצעירים בלבד.

כששמעו זאת חברי מיד תהו על תמיכתי בשינוי ועל שמחתי – "איך ייתכן שאתה לא מודאג שתישאר ללא עבודה?" שאלה אחת מחברותי לשיחה. 

התשובה היא שאני פועל לשיפור הרגשתם של אנשים שחלק כלשהו בגופם מסב להם אי נחת. לעולם לא נוכל לעצור את תהליך ההתבגרות, אך יש ביכולתנו להציע פתרונות המאפשרים התבגרות יפה וטבעית. לעניות דעתי, כבר יותר מדי זמן העולם שם דגש על המשימה הסיזיפית של מניעת ההזדקנות ((antiaging ואני מקווה שהסימנים האחרונים אכן מצביעים על שינוי מגמה המכיר בכך שההתבגרות היא חלק מחיינו שיש לחגוג אותו. 

השינוי בעולם היופי מגיע משני כיוונים שונים. מצד אחד, האופנה חוגגת סוג חדש של דוגמניות, כמו מיי מאסק (Maye Musk) בת ה-69 שהלכה על המסלול של שלוש תצוגות אופנה שונות בשבוע האופנה האחרון שהתקיים בניו-יורק. מצד שני, הולכת וגוברת ההכרה שהמראה הלא-טבעי, המנופח ודמוי בובת החרסינה חסרת ההבעה הוא הרבה פחות מושך מזה החי והטבעי שמחייך עם קמטי צחוק – או "המדליות שקיבלנו עבור הזמן החולף", כפי שמכנה אותם הדוגמנית והשחקנית לורן האטון (Lauren Hutton) בת ה-73. כראיה, מגזין היופי הנודע Allure אף הרחיק לכת ואסר על פרסום של סיפורי אנטי-אייג'ינג מתוך העיקרון שהגיל הוא חלק מהחיים, לא מצב רפואי שיש להיאבק בו. בקיצור, נדמה שענף היופי סוף סוף מתבגר.


Embed from Getty Images

ויקטוריה בקהאם בת ה-43 על מסלול האופנה בשבוע האופנה של ניו-יורק, 2017


Embed from Getty Images

לורן האטון על מסלול האופנה בשבוע האופנה של מילאנו, 2017

Embed from Getty Images

מיי מאסק על מסלול האופנה בשבוע האופנה של ניו-יורק, 2017

אני סבור שהמסר הרווח כי המראה הצעיר הוא סוג של גביע קדוש, הוא רעיל בעיקר לנפשן של נשים, למרות שגם גברים מושפעים ממנו. זהו מסר שדוחף נשים לעבור טיפולים מוגזמים שתוצאותיהם לא טבעיות. את המסר של אנטי-הזדקנות עלינו להחליף בכזה ששם על נס את ההזדקנות הבריאה. עם מסר כזה, נשים למעשה אומרות: "לא אכפת לי אם אראה בהתאם לגילי, אך אין ברצוני להיראות עייפה או חסרת חיות: אני רוצה להיראות טבעית, רעננה וזוהרת."

השורה התחתונה

המשמעות של הגל החדש איננה שנשים מרימות ידיים וחדלות לטפח את עצמן, להיפך. המראה הטבעי החדש דורש השקעה ומאמץ. כשחיי היומיום שלנו הם עסוקים ולחוצים, כפי שקורה למרבית האנשים בעולם המערבי, אנו עשויים להתבגר מהר יותר ולהראות מבוגרים מכפי גילנו. לכן, המטרה היא לצמצם את הנטל שנושא העור שלנו ולאפשר לו להתבגר בצורה מאוזנת והרמונית. כדי לאפשר לעורכם להתבגר בקצב הרצוי, עליכם לבחור באורח חיים בריא, לתחזק את העור עם טיפולים קוסמטיים, ולעבור טיפולים אסתטיים המותאמים למצבכם אך מקפידים לשמור על מראה טבעי.

אם כן, אין זה סופם של הטיפולים האסתטיים, אלא כניסתו של עידן השימוש הנכון והמדויק יותר בטיפולים ובטכנולוגיות המתקדמים הזמינים לנו. כך, נוכל כולנו ליהנות מהמראה המשתנה של פנינו וגופנו ולא להצטער על מה שכבר היה ולא ישוב. לא מזמן אמרה הזמרת ואייקון האופנה הבריטית ויקטוריה בקהאם (Victoria Beckham), את המשפט שמסמל את רוח התקופה באופן מושלם: "אני מעדיפה את המראה שלי היום, בגיל 43, מהמראה שלי בגיל 25." לשמחתנו, אנו חיים בתקופה שבה כולנו יכולים להיראות טוב יותר ככל שאנו מתבגרים. הבה נהנה ממנה.